Ein Counterstrike Global Offensive Update ist heute erschienen, das zahlreiche Neuerungen und Verbesserungen mit sich bringt, einige davon wurden schon sehr lange von den Fans gefordert.
Lange hat es für Counterstrike Global Offensive kein so großes und so tief in die Spielmechanik eingreifendes Update gegeben, wie das, was am 15. September am Abend veröffentlicht wurde. Der kompetitive Shooter, in dem Turniere weltweit ausgetragen werden, hat eine enorme Bedeutung für die eSport-Szene, umso wichtiger ist es, dass ein Update perfekt funktioniert. Eine der wirklich bedeutenden Veränderungen mit diesem Update ist nun, dass die Hitboxen angepasst wurden. Bislang konnte man bei CS:GO wirklich noch von Boxen sprechen, das ist mit dem Update nun Geschichte. Wie die Hitboxen einmal aussahen, könnt ihr am Ende des Textes sehen. Die wesentlich dynamischeren Hitboxen sollen das Spiel verbessern, allerdings berichten einige Spieler bereits von Bugs, die nicht tolerierbar sind. Einige berichten von extremen Framerateverlusten und umher teleportierenden Modellen. Bleibt abzuwarten, ob diese Bugs nur vereinzelt auftreten oder bei den Turnieren zu Problemen werden können.
Eine für viele Spieler sehr spürbare Änderung sind die Anpassungen der M4A1-S, die nun zwar 100$ weniger kostet, dafür aber auch weniger effektiv ist. So wurde die Durchschlagskraft gegenüber Gegnern mit Rüstung gesenkt, außerdem schießt die Waffe nun langsamer. Nicht spielbeeinflussende, aber dennoch direkt sichtbare Änderungen gibt es bei den Animationen, diese sind nun detaillierter, zum Beispiel beim Benutzen von Leitern, oder wurden gänzlich verändert. Beim Entschärfen einer Bombe hält man nun ein kleines Gerät in der Hand, um die Bombe entschärfen zu können. Alle weiteren Änderungen für das Counterstrike Global Offensive Update findet ihr in den Patchnotes unten.
[ ANIMATION / GAMEPLAY ]
– Replaced all player body animations (Existing character models retained for demo compatibility)
– Replaced all world model weapon animation
– Updated shared player skeleton
– Re-rigged all player model geometry and player scaffold animation
– Updated animation networking to continually synchronize animation state instead of periodically latching
– Player animation sequence selection is now server-initiated
– Added new player states including bomb defusal and ladder climb poses
– Added thirdperson weapon deploy animations to more accurately represent viewmodel deploy state
– Extended all vertical aim matrix ranges to encompass the majority of vertical aim pitch so weapons line up precisely to firing angle
– Added reverse-bone-merge animation support so weapon models can store and play independent animation on the player holding them
– Added support for arbitrary numbers of articulated mechanical parts on world weapon models
– Updated weapon world model articulation points, bodygroup presets, holster positions and reverse-bone-merge skeletons
– Added physics motion to holstered attachment weapon locations
– Added support for non-polygonal capsule-shaped hit volumes, defined by a line segment and radius
– Replaced shared hitboxes with new capsule-based set
– Rebuilt player ragdoll angular constraints, physics hulls, and interaction pairs
– Ragdolls now assume more exact pose of their parent player on physics init
– Re-built animation statemachine to support blending locomotion over any weapon aim or action poses
– Enabled support for dynamic player animation layer re-ordering
– Sequence blendlayers now correctly contribute to computed cyclerate
– Added defuser cables and multimeter model
– Added hlmv support for capsule rendering, submodel attachment previewing, ragdoll constraint limit and bone name rendering, plus numerous small fixes
– Added model format support for named bodygroups, combined physics hulls, activity modifiers and animation system specific metadata
[ UI ]
– Fixed a bug where the mini-scoreboard armor/helmet information was not displaying for coaches
– Added sv_show_voip_indicator_for_enemies server convar. If set, it will make it so the ‘voice chat’ icon shows over enemy players as well as allies when they are using their microphone.
– Added sv_showbullethits feature to visualize server-confirmed hits and near-misses on listen servers
[ RENDERING ]
– Fixed improper stencil state in glow pass rendering
[ GAMEPLAY ]
– Added dynamic player culling to prevent players and weapons poking through thin walls and revealing their position
– M4A1-S:
— Reduced price
— Reduced armor penetration
— Reduced ROF
— Increased base spread
– Zeus x27
— Reduced price to $100
– Dual Berettas
— Increased armor penetration
— Increased range modifier
[ GOTV ]
– Added viewmodel position lerp to gotv camera transitions
[ OVERWATCH ]
– Players can now report enemies for anti-competitive griefing (i.e. deliberately losing).
Wie gefallen euch die Änderungen? Habt ihr schon Bugs bemerken können?