Noch einmal frei sein, noch einmal dabei sein. Bitte einsteigen in den „DayZ“-Zug Alpha Nummero 0.50.125369. Jede Fahrt nur ein paar Euro!
Mit diesen Worten wollen wir euch mit dem neuen Alpha-Release von der „DayZ“-Standalone-Version bekannt machen. Es wurde einiges versprochen, seien es Verbesserungen, neue Inhalte, Teile, Waffen, Kleidung, Städte und so weiter. Versprechungen sind allerdings auch immer dazu da, um gebrochen zu werden.
Ob sich Bohemia Interactive an das gehalten haben, was sie einbauen wollten und was uns sonst noch erwartet, seht ihr nun in den nächsten Zeilen (oder auch nicht…).
Allem voran, der Changelog ist schon imposant:
New Items:
-Balaclavas (Color variants)
-MP133
-Sledge hammer
-Brass Knuckles (Color variants)
-SPOSN backpack
-Derringer (Color variants)
-Improvised Fish Trap
-Waterproof bag (Color variants)
-Leather sewing kit
-Tomato seeds
-Gardening lime
-Lockpicks
-Rossi R92
-Rabbit snare
-Rangefinder
-Heat pack
-Metal wire
-Medical thermometer
-AK 74 (Color variants)
-AKS 74U (Color variants)
-Welding Mask
-Firefigher Uniform (Color variants)
-Firefighter Helmet (Color variants)
-Firefighter Pants (Color variants)
-Skater Helmet (Color variants)New Mechanics:
-You can search for feathers in chicken coops
-Water and energy consumption tweaked
-Player can be put to unconscious while restrained and can be restrained while he is unconscious
-Two handed item throwing
-Loot table changes
-Barricading (First iteration, you are able to lock doors, state being persistent)
-Horticulture (You are able to use greenhouses when you aquire seeds and fertilizer to grow plants)
-Soaking of items in backpacks
-Waterproof items
-Wring items
-Player temperature
-Shoe degradation and comfort
-Duct tape repair and crafting
-Improved weather system
-Drowning
-You can stitch wounds now
-Riders jacket, military shoes, combat shoes, leather shoes, working boots can be patched using leather sewing kit
-New animals (Hen, Goat)
-Server time affects temperatureNew Animations:
-New holding animations
-New unarmed sprinting animations
-New grenade unpinning
-Wring animation added to wring clothes
-New handgun animations
-New restrain animations
-New sitting pose for pistols, two handed and unarmed
-New bow reload animation
-Prone move with pistol polishedTowns and Villages:
-New village „Belaya Polana“
-New town „Novaya Petrovka“ + surroundings
-New village „Topolniki“
-New village „Svergino“
-New village „Berezhki“Locations:
-New Kamensk mine
-New Military Base near Severohrad
-New Svergino castle
-New „Pobeda dam“
-Krasnostav Airfield now has a new Hangar and Office
-Others:
-Food and News Stands has been added
-Bug fixing
-Map optimization
-Barrels was removed from mapFixed:
-Fixed Shadows
-Eject Buckshots option for shotguns
-Fixed Shadow Issues
-Fixed Client Crashes
-Fixed Server Crashes
-Antihacking measures
-Visor for gorka helmet now shows bandanas/balaclavas
-Fireplace works at high altitude
-Fish trap works with bait as well
-Leaving unconsciousness while having burlap sack will keep screen dark
-Smersh vest without backpack appearance fixed
-You can no longer place hacksaw and sickle on shoulder
-Telescopic baton damage texture
-Telescopic baton won’t reset its damage after open/close action
-Breaking from restraints is now done through repeated alternated pressing of A and D keys
-Animation and cancel action added to road flare ignition
-Animation and cancel action added to chem-light ignition
-Feathers combining and splitting added
-You can add kindling and sharp sticks to fireplace
-Performing other environment actions while on ladder or swimming removed
-Breaking from restraints fixes
-Attachment slot removed from skate and firefighter helmet
-Message spamming reduced
-Temperature is now affected by movement
-Safer heat comfort calculation
-Skinned animal now hides correctly when the process is completed
-The process of skinning can be cancelled at any time
-Status message for drowning
-Shoe damage/wear reduced
-Rangerfinder measures distance properly
-And a lot more!
Die Entwickler versprechen, sich auch weiterhin den Verbesserungen von DayZ zu widmen, allerdings bringt das 1,2Gb große Update anscheinend nicht nur Vorteile mit sich. Spieler beschweren sich über unsichtbare Zombies, fehlenden Loot, Fehler bei der Nahrungsaufnahme und anderen Ungereimtheiten, die vorher anscheinend funktioniert haben. Aus irgendeinem Grund scheint es doch nicht mit so großen Schritten voran zu gehen und die Community wird spürbar, na sagen wir mal, „reservierter“, was die Leistung und Fertigstellung des Dean Halls-Traums betrifft. Andere Titel rücken immer mehr in den Fokus und selbst „Amateur“-Projekte, wie die Arma3-Mod „Breaking Point“, schlagen DayZ in allen Belangen.
Wie seht ihr das? Hat DayZ noch eine lohnenswerte Zukunft oder seid ihr enttäuscht?