Wie wir euch heute schon berichteten, ist der neueste Patch für das Zombie-Spiel DayZ heute an den Start gegangen. Dabei waren heute morgen allerdings noch keine nähren Informationen zu dem Patch bekannt, da die Patchnotes erst geschrieben wurde. Diese reichen wir nur nach.
Das beliebte Zombie-Spiel befindet sich bekannterweise noch in der Alpha-Phase und wird nach und nach erst mit Gegenständen für die Spielwelt ausgestattet.
So wurden der neue Patch gestern erst von Dean Hall auf Twitter angekündigt und heute schon released worden. Die gesamten Patchnotes sehen wie folgt aus:
Note: Pending final notes from programming team.
Known Issues:
Binoculars not functioning properly in crouch and prone states.
Thrown objects moving at a slow frame rate during peak server load
Crossbow damage higher than desired
Player breathing in first person louder than desired
Ongoing melee balancing has zombies more resilient to body impacts. (Aim for the head)
Accelerated Time falls out of sync after extended uptime (disabled for this update)New:
Actions: Melee attacks added to frying pan and cooking pot
Actions: Recipe for bow crafting added
Items: Dexterity of shotguns, pistols and rifles configured
Items: Tracksuit Jackets and Russian Officer Hat configured and added to loot spawns
Items: Binoculars configured and added to loot spawns (known issues above with this item)
Items: Implemented Crossbow + bolts.
Server: Basic item bullet physics enabled (known issues tied to server performance)
Server: New guaranteed messaging system for network traffic
Server: New player spawn locations near Klen, Chernaya Polana, Orlovets
Server: Accelerated Time implemented for gameservers
Systems: 1:1 Mouse control / movement
World: New Ash Tree model
World: New village „Karmanovka“ has been addedFixed:
Actions: Crafting with medical items – splints, blood bags, blood testing
Actions: Removed force feed and force drink from epinephrine and morphine
Actions: You can no longer turn on flashlight or defibrillator laying on the ground without battery being attached to it
Actions: You can no longer empty magazines or ammunition boxes laying on the ground (and loose ammo)
Actions: Players loading into server no longer play reloading SFX
Actions: Burlap sack removes from head properly
Actions: Apply defibrillator action messages
Actions: You can catch rain holding bottle in hand only
Actions: moved quantity manipulation and item removal directly into action on self
Actions: added config entries to actions for single use food and drinks
Actions: Single use food and drink items now adding to player water and energy levels
Actions: Injection vial cannot be consumed
Actions: Medical items related actions on other player (proper quantity handling)
Animations: Player now can wave (F1) when unarmed or holding one-handed item with raised hands.
Animations: playing correct footstep sounds for 2handed melee raised run, aimed rifle run
Animations: Removed the jerky motion when sometimes equipping a weapon/item, usually at the start of eating/drinking/bandaging
Animations: sitting with 2 handed melee should now work properly
Animations: Fixed an issue where you would first stand up when pressing crouch in unarmed sitting pose
Animations: Fixed an issue where you couldn’t sit from unarmed prone directly.
Animations: fixed missing rotation animation for unarmed crouched player
Animations: Iron sights now use all 3 parameters for min, max and init zoom. Values of these params tweaked.
Animations: Player’s „naked eye“ max zoom level lowered. It allows for the same max zoom as iron sights.
Gear: Improvised courier bag and taloon backpack shows their damage state in inspect window
Gear: Green bandage stops bleeding
Gear: Fruits no longer show 100% label
Gear: FNX45 red dot sight optics renamed and now requires 9V battery in order to work
Gear: Resolved chambering issue with 22 related to stack quantity
Gear: Tablets amount in inventory slot changed from % to pills
World: Rocks at Ship Wreck location reworked
Zombies: Melee attack bleed chance nerfed
Zombies: Damage is dealt to head while kneeling
Interessant dürften hierbei vor allem die neuen Spielinhalte, wie der Crossbow, also die Armbrust, sein. Dieser wird bei leiser Jagd auf Zombies und auf Spieler mit Premades gute Dienste leisten können. Auch wird die neu hinzugefügte Stadt, namens Karmanovka ein großer Anziehungspunkt für die Spieler sein, auch wenn noch nicht bekannt ist, was genau, oder ob die Stadt überhaupt etwas beinhaltet. Dies gilt es wohl erst herauszufindenden. Eine große Freude dürfte das Hinzufügen weiterer Spawn-Möglichkeiten ausgelöst haben, da die bisherigen Spawns nicht sehr zahlreich waren und mit der Dauer etwas langweilig wurden.
Als hoch angepriesene Neuerung ist eine neue Maus-Kontrolle ins Spiel eingefügt worden., welche Dean Hall schon vor ein paar Tagen auf seinem Twitter Account über alles lobte. Wie sie dann aber im Endeffekt ausfallen wird und ob sie auch jedem Spieler liegt wird sich zeigen.
Was sagt ihr zu den Patch Notes?