Ghost Recon Breakpoint hat seinen ersten richtigen Patch erhalten. Ob und was das Update taugt, verraten wir euch im Folgenden.

Als aktiver Ghost Recon Breakpoint-Spieler kann ich euch sofort sagen: Nein. Artikel Ende.

 

Aber im Ernst, werfen wir einen Blick auf die Inhalte des ersten Patches: Dieser bringt einige wenige Anpassungen und Fixes, die oft sehr allgemein gehalten und im Spiel auch kaum spürbar sind. Da ist die Sprache von „Anpassungen beim Cover System“ oder „Änderungen bei der Drohnensteuerung“, wirkliche Auswirkung auf mein Spielerlebnis hatte nichts davon. Weiterhin könnt ihr in der Deckung nicht per Tastendruck die Schultern wechseln, weiterhin springen euch bei jedem Start eines PvP Matches oder beim Laden in die Open World die Tutorial Missionen ins Gesicht, immer noch kann es euch passieren, dass eure Drohne oder eure Gadgets nicht funktionieren.

 

Dazu kommt, dass Ubisoft Paris weiterhin ein Bollwerk des Schweigens ist. Hatte man vor Release mit der Delta Company noch eine große Kommunikations-Offensive angekündigt, ist davon inzwischen nichts mehr zu spüren. Wie schon bei Ghost Recon Wildlands sprechen die Entwickler nur mit der Community, wenn sie einen Patch veröffentlichen. Gerade im Vergleich mit anderen Ubisoft Studios ist das ein Armutszeugnis und wirkt, als wollen die Macher bei Ubisoft Paris keine Verantwortung für ihre Entscheidungen übernehmen. 

Nervige Bugs wie diesen gibt es in Breakpoint leider weiterhin zuhauf…

Die Fans sind wenig begeistert. Noch weniger begeistert von der Tatsache, dass der nächste Patch erst in „einigen Wochen“ erscheinen soll. Auch vom ersten, groß angekündigten Raid und dem ersten Event fehlen nach wie vor jede Spur. Heiße Community-Themen wie die tägliche Battlepass-Cap, der limitierte Gunsmith oder die selten dämliche AI werden von Ubisoft einfach ignoriert. Schade! Denn so wird Ghost Recon Breakpoint, ein Spiel, dass mit viel Arbeit und Lust ein wirklich tolles Erlebnis werden könnte, wahrscheinlich schneller in der Versenkung verschwinden als Anthem.

 

Zur Vollständigkeit halber hier noch einmal die vollen Patch Notes von Update 1.0.2:

 

General:

  • Various tweaks made to the cover system.
  • Improvements made to various visual elements and vehicle physics.
  • Time to mark enemies has been reduced.
  • Tweaked distance at which enemies will be able to spawn around camps.
  • Adjustments made to the reverted drone and binoculars controls to fit the behavior fromTom Clancy’s Ghost Recon® Wildlands.
  • Fixed an issue where the player would get detected while stealth swimming.
  • Fixed a spawn issue occurring after fast traveling.
  • Fixed goliath detection cones.
  • Fixed a bug where the sharpshooter skill wouldn’t penetrate helmets.
  • Adjustments made to dirt accumulation on weapons.
  • Various fixes on mission triggers affecting mission progression.

Co-op:

  • Rebalanced player level in group.
  • Fixed various matchmaking and co-op joining issues.
  • Fixed a bug where co-op partners wouldn’t respawn close to each other.
  • Fixed a bug where co-op partners‘ gear would appear with an incorrect level.
  • Fixed a bug where players couldn’t initiate vote to retry a mission.
  • Fixed a bug where the squad leader would join the lobby alone after finishing a session.
  • Fixed a bug where players’ information wouldn’t display for co-op partners.

PvP:

  • Adjustments made to the aim assist balance.
  • Feedback has been added on the screen when matchmaking is initiated.
  • Added an input to give leadership to another player.
  • Fixed various matchmaking issues.
  • Fixed a bug where milestones wouldn’t appear in the game when pinned.
  • Fixed a bug where the time spent would not grant XP bonus at the end of the month.
  • Fixed a bug where the missions tab appeared empty in matchmaking.
  • Corrected zones where the player could get stuck on Skell Port.
  • Corrected milestones conditions for assault certification.
  • Fixed a bug where players could sprint while injured using the revivalist perk.
  • Fixed the transition time counter between rounds.
  • Fixed a bug where the number of planted bombs wouldn’t increment.
  • Fixed a bug where the end-of-game timer wouldn’t appear before the next session.
  • Fixed a bug where the rocket launcher wouldn’t appear on the tacmap for the enemy team.
  • Adjustments made to the apparition rate of night conditions.

Class, items and loot:

  • Various tweaks made to the loot system.
  • Drones will drop even more parts. 80% of the time, players will get 5x standard parts or 3x improved parts.
  • Improvements made to weapon descriptions to better match their authentic characteristics.
  • Ghillie top have been added to the loot pool.
  • Fixed various customization bugs.

UI/UX:

  • Fixed several UI issues in menus.

General bug fixes:

  • Fixed various animation, body-carry, and camera glitches.
  • Improvements and fixes made to various photo mode settings.
  • Fixed various mission triggers affecting mission progression.
  • Fixed unlocking conditions for various achievements and rewards.
  • Fixed a bug where players could get stuck when crouching near a vehicle.
  • Fixed a bug where Nomad would remain injured after deploying to the hideout.
  • Fixed a bug where holding breath would affect scope visibility.
  • Fixed a bug where the player wouldn’t get a mission fail prompt when redeployed to a bivouac.
  • Fixed a bug where enemies couldn’t be marked while using the sync shot drone.
  • Fixed a bug where marking enemies with a drone wouldn’t increment the class challenges.
  • Fixed various bugs where players would lose control of their character or get stuck on the item wheel.
  • Fixed a bug where AI snipers wouldn’t reset to their original positions when camps are on cool down.
  • Fixed an issue where NPC would take time to spawn in Erewhon.
  • PC Fixed some occurrences where players would get FPS drops.
  • PC Fixed a bug where players couldn’t accept invitations through discord.

Quelle: Ghost Recon Subreddit

the author

Ubisoft ☆_Player - Großer Fan der Fallout-, Metro und Titanfall-Franchises. Finde 4k-Gaming unnötig, sehe den PC weiterhin stärker als die Konsolen. Stehe der modernen Spiele-Industrie sehr kritisch gegenüber - das Videospiel, das mich vollständig zufrieden stellt, muss wohl erst noch erfunden werden.

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3 Readers Commented

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  1. Lucas Sauer
    Lucas Sauer on 17. Oktober 2019

    Also 1 Jahr warten und für 15 Euro im steam sale komplett kaufen. Noice, gute Arbeit die ubisoft da macht ^^

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