Mit dem Update 5.1 möchte Ubisoft in Rainbow Six Siege einige Verbesserungen durchführen. Wir haben die genauen Patch Notes für euch.
Die letzten Operator und die letzte Map in der ersten Season haben Rainbow Six Siege mittlerweile erreichen können. Alle Season Pass Besitzer haben bereits die Möglichkeit in der Rolle von Hibana oder Echo die heimische japanische Karte zu verteidigen oder anzugreifen. Alle anderen müssen sich noch ein wenig gedulden.
Neben dem Release der neuen Inhalte kamen jedoch auch Dinge in das Spiel, die weniger schön sind und vielmehr den Spielspaß verringern. Zahlreiche Spieler vermeldeten bereits, dass das neue Update Probleme verursacht, die zu Freezes und Abstürzen führen. Ein großes Problem bildete dabei der Operator Hibana, bei dessen Nutzung alle Spieler einen Nachteil erfahren, der sich durch einen plötzlichen Freeze abzeichnet.
Solche teilweise doch erheblichen Probleme erfordern schnelle Gegenmaßnahmen, sodass Ubisoft am 22. November einen Patch herausgebracht hat. Dieser soll genau auf diese Schwierigkeiten eingreifen und sie beheben. Den dazugehörigen Changelog hat Ubisoft ebenfalls schon veröffentlicht. Schauen wir uns doch einmal an, was man denn so alles gefixt hat:
- Fixed – Attempting to breach without detonating the breach charge in the rappelling swing motion breaks the Operator’s animation.
- Fixed – The hitbox surrounding Castle’s headgear is not accurate.
- Fixed – Melee range is extended when striking from a low stance to a high stance.
- Fixed – Users are not able to stand up when pressing [Shift] while prone in Barbed Wire.
- Fixed – Operators sometimes appear as if they are flat. (No longer will Tachanka appear as if he is from another dimension. Unless… is he?)
- Fixed – Holes created by Impact grenades do not reliably replicate the destruction on all clients.
- Fixed – Throwing multiple gadgets at the same location in succession results in unexpected collision.
- Fixed – Buck’s shotgun does not reliably create vaultable holes. (Further improvements made)
- Fixed – Dying at the same moment as throwing a gadget will result in a duplicate of the gadget.
- Fixed – Placed charges remain floating after the surface has been destroyed.
- Fixed – Operator’s weapon disappears when attempting to pick up a gadget and then cancelling immediately.
- Fixed – “Destruction Master” Ubisoft Club Action is not unlocked if the player dies while breaching.
- Fixed – Players can sometimes be stuck in their own corpse after changing cameras.
- Fixed – Textures disappear from Hibana’s hood when viewing from a distance.
- Fixed – Players are able to disable all maps in the matchmaking preferences.
- Fixed – Capitao’s ammo count displays as 3/-1.
- Fixed – Weapon crosshairs are displayed when viewing a teammate’s drone during the preparation phase.
- Fixed – When performing a one shot kill to the enemy’s neck, the points for a headshot bonus are not award.
- Fixed – Remaining rounds for the Bearing 9 shift in spectator mode.
- Fixed – Inconsistency between the amounts of time displayed in “Surrender Sanction” and under “Ranked”.
- Fixed – Performing a melee action while firing a shotgun causes a broken animation.
- Fixed – The ammo count for Capitao’s tactical crossbow does not display properly when being spectated.
- Fixed – Scoreboard updating is significantly delayed.
- Fixed – Operators are not standing in the proper location in the MVP showcase.
- Fixed – Ubisoft Club challenges are not available.
- Fixed – Error 3-0x000A0003 is displayed when accepting an invitation after having gone through a suspended disconnect message.
Einigen Erfahrungen von Spielern zufolge soll das Update allerdings nicht sonderlich viel Positives bewirken. So berichten insbesondere PS4-Spieler davon, dass die Probleme mit Hibana bestehen und sich quasi keine Änderungen ergeben haben. Ubisoft ist sich dessen bewusst und arbeitet nunmehr mit Hochdruck daran. Wann ein weiterer Patch erfolgen wird, ist bislang noch nicht bekannt.
Hat der Patch bei euch Probleme lösen können oder vielmehr neue verursacht? Den gesamten Changelog gibt es in der Quelle zu sehen.