Das zweite kostenlose Update von Bethesdas und id Softwares Doom ist draußen. Was genau alles gefixt wurde verraten nun die Patch Notes.
Kurz vor Release des ersten großen kostenpflichtigen Multiplayer DLCs Unto the Evil von Doom veröffentlichten die Entwickler id Software noch ein neues kostenfreies Update. Dieses setzt sich nicht nur aus neuen Inhalten, wie neuen Modi, einem neuen Dämon und Co. zusammen, sondern hält auch einige Verbesserungen parat, die durch den Release der Patch Notes nun auch an die Öffentlichkeit getragen wurden. Das Update umfasst satte 12 GB.
Für den Singleplayer wurden einige Performance-Probleme gelöst sowie solche, die sich mit dem Freischalten von Trophäen auf der Playstation 4 befassen. Für den Multiplayer wurde ein wenig am Matchmaking gefeilt, um die dortigen Schwierigkeiten weitestgehend beheben zu können. Auch an den Waffenanimationen haben die Entwickler gearbeitet, sodass das Problem mit der „schüttelnden Waffe“ gelöst sein sollte.
Für den Map Editor SnapMap gibt es nun die Möglichkeit erstellte Maps zu abonnieren. Gleichzeitig wird immer eine Playlist zusammengebastelt, die alle zuletzt gespielten Maps zusammenfasst. Um die eigens kreierte Map auch ordentlich testen zu können, helfen der neu implementierte God Mode und unendlich viel Munition. Das ist allerdings alles auch nur ein kleiner Vorgeschmack dessen, was das Update zu bieten hat. Wir hinterlassen euch daher diese Liste und verweisen am Schluss auf eine noch ausführlichere Gestaltung der Patch Notes:
Single Player
- Fixed an issue where performance gradually decreased in the Polar Core level
- Fixed an issue where the Gauss Cannon’s charged mod alt-fire did less damage than the base fire damage
- Fixed an issue which prevented users from using Combat Shotgun mods when out of shells, with “Rich Get Richer” enabled.
- Multiplayer damage indicators have been removed from the single player mode.
- Fixed an issue where users experienced a crash to desktop while using current NVIDIA drivers. (PC)
- Fixed an issue which prevented users from assigning menu-specific actions to the Steam controller. (PC)
Multiplayer
- Fixed several third-person weapon issues (animation shaking, customization not appearing).
- Fixed an issue with the magnetism hack module where power-items would not return to their original position if the player died while in transition.
- Fixed an issue where taunting many times in a row could cause the player’s third-person animation to be stuck in one pose.
- Fixed cases of loading screen tooltips not showing up correctly.
- Fixed issue with Clan Arena and Freeze Tag showing the incorrect amount of player icons on the HUD (top-left player indicators).
- Fixed issue with level up rewards, including level up rewards not being awarded properly).
- Fixed presentation issue in the Intro sequence (disabling weapon GUI being displayed early).
- First person hands customization fixes (fixed some cases where first person hands customization meshes weren’t being shown correctly).
- Fixed duplicate selection boxes in the Challenges screen.
- Fixed issue where the previously played map could be loaded into the playlist again.
- Fixed issue with PS+ offer being shown at an inappropriate time (PS4).
SnapMap
- Added Find Open Match, a public match browser displaying all available public lobbies
- Added a Recently Played Maps list
- Added ability to Subscribe to maps and browse them from the new Subscribed Maps list
- Improved the Map Browser with additional sorting options
- Added new unlockable images for customizing published maps (11 new backgrounds, 10 new mode icons, 20 new miscellaneous images)
- Added icons on the Map Browser to identify Cloud/Local maps
- Added God Mode and Infinite Ammo as testing settings for map authors
- Added Movement Speed settings in the editor